1. Vi utbildar våra tekniker flera gånger varje år.
Hela vårt arbetssätt kan sammanfattas i ett enda ord: Kaizen, vilket är japanska för ständig förbättring. Därför utbildas våra servicerådgivare och tekniker kontinuerligt. Utbildningarna är generella per modell och specialinriktade inom till exempel hybridteknik. Vi är till och med så passionerade att vi tävlar i kategorierna bästa fordonstekniker, servicerådgivare samt plåt- och lacktekniker. Tävlingarna arrangeras av Toyota runt om i världen och finalisterna kvalificerar sig till Champions Assembly i Japan.
2. Vi använder bara originaldelar.
När du servar din Toyota hos en auktoriserad verkstad kan du vara säker på att varje verktyg, varje del… ja, varje liten mutter som används är speciellt framtagen för att din bil ska förbli det den en gång byggdes för att vara. En Toyota.
3. Du får alltid 3 års garanti.
Alla originaldelar tillverkas med samma omsorg som våra bilar, och därför ingår alltid en treårig garanti på originaldelar. Garantin gäller oavsett om du monterar reservdelen själv eller låter Toyota Verkstad göra jobbet.
4. Vi sparar information om din service på Min Toyota.
All servicehistorik – även tidigare ägares – sparas med automatik på Min Toyota när du servar din Toyota hos våra auktoriserade verkstäder. På så sätt är det lätt för dig att hålla koll på vad vi gjort med din bil. Dessutom ökar du din bils attraktionskraft, den dag det är dags att byta bil.
5. Du får din bil i tid – till det pris vi kommit överens om.
Hemligheten bakom nöjda verkstadskunder är att vara öppen, ärlig och tydlig. Därför kan du lita på att slutnotan alltid blir det vi har kommit överens om. Och skulle vi upptäcka något som bör åtgärdas men du inte ursprungligen beställt, kontaktar vi dig givetvis med ett prisförslag.